Obrnute vrijednosti

24. 02. 2017.

“Tako Ezav pogazi svoje prvorodstvo.” (Postanak 25,34)
“Ezav nije ljubio pobožnost i nije imao sklonosti prema vjerskom životu. Zahtjeve koji su dolazili s duhovnim prvorodstvom smatrao je nepoželjnim, čak i mrskim ograničenjima. Božji Zakon, koji je bio uvjet božanskog saveza s Abrahamom, Ezav je smatrao ropskim jarmom. Sklon samozadovoljstvu, on ni za čim nije toliko težio kao za slobodom da čini ono što želi. Sreća je za njega bila u moći i bogatstvu, slavlju i uživanju. Uživao je u neograničenoj slobodi divljeg, skitničkog života.” (Patrijarsi i proroci, str. 142) “Ima mnogo onih koji su kao Ezav. On predstavlja ljude koji nadohvat ruke imaju posebne, dragocjene blagoslove — besmrtno nasljedstvo, život koji je tako vječan kao što je život Boga, Stvoritelja svemira, neprocjenjivu sreću i vječnu slavu — ali koji su tako dugo popuštali apetitu, strastima i sklonostima da je oslabjela njihova sposobnost razlikovanja i procjenjivanja vrijednosti vječnog. Ezav je imao posebnu, snažnu želju prema određenoj vrsti hrane i tako je dugo popuštao sebi da nije osjećao potrebu da ostavi to jelo koje ga je kušalo i koje je želio. On je razmišljao o njemu ne čineći neki posebni napor da obuzda svoj apetit, dok njegova sila nije potisnula svako drugo razmišljanje i zavladala njim. On je zamišljao da će doživjeti velike neugodnosti, čak i smrt ako ne bude mogao dobiti to posebno jelo. Ukoliko je više razmišljao o tome, utoliko je njegova želja bivala jača, dok njegovo sveto prvorodstvo nije izgubilo svoju vrijednost i svetost.” (Svjedočanstva za Crkvu, sv. 2, str. 38) “Ezav je proživio krizu svojeg života, a da to nije ni primijetio. Ono što je smatrao pitanjem koje jedva da zaslužuje da se o njemu razmišlja, bilo je čin koji je otkrio prevladavajuće crte njegovog karaktera. Time se pokazao njegov izbor, pokazalo se koliko cijeni ono što je sveto i što treba najvećom pozornošću njegovati. Prodao je svoje prvorodstvo radi zadovoljenja trenutačnih potreba i to je odredilo smjer njegovog života.” (The S.D.A. Bible Commentary, sv. 1, str. 1094,1095) “Ezav predstavlja one koji nisu iskoristili prednosti koje su im dane, koje su kupljene za njih po visokoj cijeni, već su prodali svoje prvorodstvo zbog udovoljavanja apetitu i ljubavi prema dobitku.” (Isto, 1095)