Branitelj sličan Kristu

6. 07. 2013.

“Ipak vam istinu velim: vama je bolje da ja odem, jer ako ne odem, Branitelj neće doći k vama.” (Ivan 16,7)

Branitelj kojega će Isus, prema obećanju, poslati nakon svojeg odlaska na Nebo, to je Sveti Duh u svoj “punini Božanstva”. On će objaviti silu božanske milosti svima koji prime Krista i povjeruju u Njega kao u svojega osobnog Spasitelja. (Evangelism, str. 615)
U posvećenom radniku za Boga, gdje god se nalazio, nastava Sveti Duh. Riječi izgovorene učenicima, upućene su i nama. (Djela apostolska, str. 32)
Nema takvog Branitelja kao što je Krist, tako nježnog i tako iskrenog. Njega dotiče svijest o našim slabostima. Njegov Duh obraća se našemu srcu. Okolnosti nas mogu rastaviti od naših prijatelja; široki, nemirni ocean može se ispriječiti između nas i njih. Iako i dalje uživamo njihovo duboko prijateljstvo, oni nam ga nisu u stanju pokazati. … Međutim, nikakva okolnost, nikakva udaljenost ne može nas rastaviti od nebeskog Branitelja. Gdje god se našli, kamo god pošli, On je uvijek s nama; Branitelj nam je poslan da bude umjesto Krista, da nam pomaže umjesto Njega. On je uvijek s naše desne strane i upućuje nam utješne, nježne riječi, podupire nas, krijepi, podiže i razvedrava. Utjecaj Svetoga Duha, to je isto što i Kristov život u našoj duši. Sveti Duh djeluje u svakome i preko svakoga tko primi Krista. Onima koji Ga poznaju, taj isti Duh svojim boravkom u srcu donosi plodove — ljubav, radost, mir, strpljivost, nježnost, dobrotu, vjeru. (KH 171)
Sveti Duh uvijek prebiva u onome tko teži za savršenstvom kršćanskog karaktera. On mu daje prave pobude, živo i aktivno načelo kojim dušu koja se trudi, bori i vjeruje podupire u svakoj nevolji i svakoj kušnji. Sveti Duh krijepi vjernika kada je izložen mržnji svijeta i neprijateljstvu rođaka, dok se bori s razočaranjima, sa sviješću o svojem nesavršenstvu, s pogreškama koje je učinio u životu. Zahvaljujući neusporedivoj čistoći i savršenstvu Isusa Krista, pobjeda je osigurana svima koji gledaju na Začetnika i Završitelja naše vjere. … On je ponio naše grijehe da bismo preko Njega stekli moralnu ljepotu i dostigli savršenstvo kršćanskog karaktera. (RH, 30. studenoga 1897.)