Internetska konferencija u Hong Kongu

Vijesti 1. 06. 2012.

25. svibnja, 2012. Hong Kong, Kina

Za crkvene web stručnjake koji su sudjelovali na internetskoj konferenciji, pravi posao obavlja se na doručku. Tamo se razmjenjuju savjeti i analiziraju konferencijski govori dok sudionici razgovaraju za stolovima, u prolazima, po hodnicima te na putu iz i u restoran Hotela Royal Park.

Daniel Jiao, komunikacijski direktor Kineske unije misijâ Adventističke crkve, sa sjedištem u Hong Kongu, drži izlaganje na forumu Globalne adventističke internet mreže odražnom u Hong Kongu u Hotelu Royal Park. Jiao je uputio oko 160 okupljenih crkvenih tehnoloških stručnjaka da web stranice sve više trebaju ispunjavati potrebe mobilnih korisnika. [fotografija: Daryl Gungadoo]

Ovogodišnji forum Globalne adventističke internetske mreže pružio je okupljenima višednevna izlaganja koja su se bavila tehnološkim i komunikacijskim postupcima u naporima Crkve adventista sedmog dana da nastavlja učvršćivati i još više integrirati svoju prisutnost na internetu. Unatoč dobro pripremljenim programima i radionicama, mnogi sudionici kažu da se ključno učenje događa na obrocima i drugim rubnim dijelovima konferencije.

“Tamo se odvija pravi networking“, rekao je Andrew King, web menadžer za Odjel komunikacija Adventističke crkve u svijetu, izlazeći iz hotelskog restorana u petak ujutro.

King i njegovi kolege u Odjelu komunikacija uskoro će osnovati tim za obnovu glavne denominacijske stranice Adventist.org. Neformalni i neposredni razgovori s međunarodnim stručnjacima pomažu u prikupljanju informacija za nadolazeće projekte.

Oko 160 sudionika iz cijelog svijeta sastalo se na osmom forumu takve vrste, održanom ove godine u Hong Kongu. Forum se svake godine održava u različitoj regiji svijeta kako bi bolje snabdijevao mjesne crkvene vođe i članove. U usporedbi s prijašnjim konferencijama, ovogodišnji forum je okupio više izaslanika iz Sjeverne i Južne azijskopacifičke divizije, sa sjedištima u Seoulu i Manili.

Ovogodišnja izlaganja podvukla su potrebu za jednostavnošću i usredotočenošću u web dizajnu i interakciji. U svojim su govorima i King i David Fournier, marketinški i komunikacijski menadžer Adventističkog odjela za osiguranje i upravljanje rizicima, ukratko ocrtali prednosti oslobađanja stranice od prtljage prošlosti, odnosno starih sadržaja.

“Što više informacija imate, to brižniji morate biti s njihovim organiziranjem”, rekao je Fournier, jedan od nekoliko sudionika koji su poticali na veću predanost učinkovitoj informacijskoj arhitekturi na crkvenim web stranicama.

King je rekao da su nove inicijative poznate po tome da ostavljaju dojam na službenike kako njihove organizacije trebaju novu internetsku stranicu. “Mogu gotovo jamčiti da se glavni dionici u organizaciji ne pitaju: Jesu li se tržišni trendovi i potrebe naših korisnika promijenile i treba li se naša trenutna stranica tome prilagoditi?”, rekao je King, predlažući umjesto toga da se nove inicijative ugrade u postojeću stranicu organizacije.

Drugi su ponudili savjete u vezi s olakšavanjem i poboljšavanjem korisničkih iskustava na webu. Tijekom neformalnog razgovora je Jesse Johnson, predsjednik netAservea, koji pruža tehnološku potporu Adventističkoj crkvi, rekao da linkovi na stranici ne pomažu organizaciji jer odbijaju korisnike.

“Umjesto toga, radije uvrstite sadržaj druge organizacije na vašu stranicu, pogotovo ako je to stranica mjesne crkve”, savjetovao je Johnson. “Korisnici će uživati u sadržaju, više će se zanimati za vašu stranicu i vjerojatnije je da će posjetiti vašu crkvu.”

Daniel Jiao, komunikacijski direktor Kineske unije misijâ Adventističke crkve, sa sjedištem u Hong Kongu, rekao je da se za pristup internetu sve više koriste mobilni uređaji. U izvješću Međunarodne telekomunikacijske unije iz prosinca 2011. procijenjeno je da postoji 6 milijardni mobilnih pretplatnika, što je 87% svjetskog stanovništva.

Drugi vođe složili su se s idejom da crkveni komunikacijski službenici i web menadžeri dizajniraju svoje stranice za mobilno korištenje. “Možda će stranica tako izgledati jednostavnije”, rekao je King, “ali ako je dizajnirate ponajprije za mobilne uređaje, dosegnut ćete svakoga tko bi mogao biti vaša publika.”

Nekoliko sudionika pruiredilo je večernja izlaganja usredotočena na projekte masovnog internetskog evangelizma u svojim područjima.

Adventistička crkva u Njemačkoj i Austriji prošle je godine održala projekt Faith.Simple, osmotjedni evangelizacijski niz za postmoderne ljude, s prijenosom internetskih rasprava usredotočenih oko filma Moj posljednji dan bez tebe, snimljenog posebno za taj projekt. Film prikazuje mladog njemačkog biznismena koji putuje u New York na težak zadatak, koji ga navodi da ispita svoj život. Klaus Popa, koji je vodio taj niz, rekao je da je u domovima i crkvama diljem njemačkih govornih područja u Europi održano na stotine skupina i razgovora.

Pokretanje nove incijative ne opravdava redizajn web stranice, rekao je sudionicima GaiN-a Andrew King, web menadžer Odjela komunikacija Adventističke crkve u svijetu. Umjesto toga, web dizajn trebaju pokretati tržišni trendovi i potrebe korisnika. [fotografija: Ansel Oliver]

Adventistički vođe u Južnoj Americi nastavljaju usavršavati događaje masovnog medijskog evangelizma, pri čemu su shvatili kako su interaktivne kampanje s interaktivnim komponentama požele bolju online reakciju u usporedbi s događajima koji su bili samo prenošeni. U sve većem broj evangelizacijskih događaja, gledatelji se prijavljuju na web stranicu evangelizacije ili na Facebook stranicu kako bi proučavali biblijske teme. “Izazov je osigurati da mjesni pastori ili članovi crkve preuzmu posao za 4,000 odgovora nakon evangelizacije”, rekao je medijski menadžer.

“Ako pastori ili crkveni članovi ne kontaktiraju s posjetiteljima, mnogo je manje izvjesno da će se pridružiti crkvi”, rekao je Rogerio Ferraz, menadžer za projekte u Južnoameričkoj diviziji, sa sjedištem u Braziliji, glavnom gradu Brazila. “Ljudima je potreban taj osobni kontakt.”

U Transeuropskoj diviziji, sa sjedištem u Londonu, vođe Odjela komunikacija osnovali su LIFEconnect, online zajednicu u kojoj se ljudi mogu upoznati, podijeliti svoje životno iskustvo i ponuditi duhovnu potporu.

Williams Costa Jr., komunikacijski direktor Adventističke crkve i organizator ovog foruma, ohrabrio je adventističke tehnološke strušnjake: “Ne bavite se samo s web stranicama i platformama; vi ste važan dio crkve. Današnje vrijeme omogućava nam laku proizvodnju sadržaja, širenje priča i svjedočanstava, koje može iskoristiti Sveti Duh.”

Video zapisi izlaganja s foruma postavljeni su na web stranici: gain.adventist.org. Više informacija dostupno je na Facebook stranici ove konvencije: facebook.com/gaincon i na Twitteru: twitter.com/#!/gaincon.

Ansel Oliver/ANN

Dodatno izvijestili Penny Brink i Darryl Thompson