Ljubazne i učtive riječi

16. 06. 2014.

““Gospod Jahve dade mi jezik vješt da znam riječju krijepiti umorne. Svako jutro on mi uho budi da ga slušam kao učenici.”“ (Izaija 50,4)

Ono što je Krist bio u svojem životu na Zemlji, to treba biti svaki kršćanin. On je naš primjer ne samo u svojoj besprijekornoj čistoći, već i u strpljenju, nježnosti i zaraznoj društvenosti. Bio je čvrst kao stijena kada se radilo o istini i dužnosti, ali uvijek ljubazan i uljudan. Njegov život je savršena ilustracija prave uljudnosti. … Njegova prisutnost unosila je čistije ozračje u dom, a Njegov život bio je kao kvasac koji djeluje usred elemenata društva. Nevin i neukaljan hodao je među nepromišljenima, nepristojnima, neuljudnima, usred nepoštenih carinika, nepravednih Samarijanaca, poganskih vojnika, grubih seljaka i mješovitog mnoštva.
Progovarao je riječ sućuti ovdje i riječ ohrabrenja ondje kad god je vidio umorne ljude primorane da nose teške terete. Dijelio je njihova bremena i ponavljao im lekcije koje je naučio iz prirode o Božjoj ljubavi, dobroti i sažaljenju. Nadahnjivao je nadom najgrublje i one koji najmanje obećavaju, nudeći im sigurnost uvjerenja da mogu postati besprijekorni, bezazleni i postići karakter koji će ih svima objaviti kao Božju djecu. … Isus je sjedio kao počasni gost za stolom carinika, pokazujući svojim suosjećanjem i društvenom ljubaznošću da priznaje njihovo ljudsko dostojanstvo i ljudi su željeli postati dostojni Njegovog povjerenja. Na njihove žedne duše Njegove riječi padale su s blagoslovljenom, životodavnom silom. Bili su probuđeni novi impulsi i ovim otpadnicima od društva otvorila se mogućnost novog života.
Isusova vjera omekšava sve što je teško i grubo u ljudskoj naravi i uravnotežuje sve što je neuglađeno i oštro u načinu ophođenja. To je vrsta religije koja riječi čini nježnim i ponašanje privlačnim. Naučimo od Krista udružiti visok osjećaj moralne čistoće i poštenja s vedrinom u ophođenju. Ljubazni, uljudni kršćanin je najmoćniji argument koji se može dati u prilog Evanđelju. (ST, 16. srpnja 1902.)