Revolucionarna objava

18. 01. 2022.

“Rodit će sina, i nadjeni mu ime Isus, jer će on izbaviti svoj narod od grijeha njegovih.” (Matej 1,21)

U ovom retku objavljena je revolucionarna vijest o Mesijinom poslanju. Matej od prvog retka u svojem evanđelju opisuje Isusa kao Mesiju i Sina Davidovog. U židovskom umu obje titule imale su politički prizvuk. Obje su se zajedno javljale u viđenju zemaljskog kralja. David je bio čuveni ratnik i osvajač, pa su Židovi u prvom stoljeću očekivali da će njihov MesijaKralj činiti isto. Mesija, ili Krist, trebao je biti narodni Izbavitelj.

Na primjer, u Psalmima Salomonovim (napisanima u razdoblju između Staroga i Novoga zavjeta), pomazani Sin Davidov je kralj koji će se uzdići iz naroda i osloboditi Izrael od njegovih neprijatelja. Taj kralj bit će obdaren natprirodnim darovima. “Željeznom palicom smrvit će u komadiće sve njihovo imanje, uništit će bezbožne narode riječju svojih usta.” (Psalam Salomonov 17,24). Izraelci su u svojoj povijesti doživjeli tri velika ropstva: egipatsko, babilonsko i u tom trenutku rimsko. Prva dva imala su politički rasplet, i Židovi su isto očekivali i kad je treće ropstvo bilo u pitanju. Za Židove u prvom stoljeću, Mesija koji ne bi izbavio narod makar u političkom smislu, teško da bi se mogao smatrati pravim. Mesijanska nada Židova počivala je na lozi kralja Davida koja će ih osloboditi od tlačitelja. Upravo u tom svjetlu trebamo sagledati revolucionarno značenje riječi u Mateju 1,21. Samo jednom nadahnutom rečenicom Matej ruši čitavu židovsku misao o Mesiji. Krist, on tvrdi, neće spasiti svoj narod od rimskih vladara, već od grijeha.

Činjenica da Isus, kao pomazani Sin Davidov, neće osloboditi narod od njihovih neprijatelja bila je veliko razočaranje za Židove Kristovog vremena, uključujući i učenike. Jedan od Isusovih najtežih zadataka bio je da pouči narod koji je veću prednost davao kralju-osvajaču nego pravoj naravi Njegovog mesijanskog kraljevstva. Pogledamo li u svoje srce, vjerojatno ćemo zaključiti da smo vrlo slični tim Židovima. Puno je lakše osloboditi se neprijatelja (“Neka im bude tako, Gospodine; daj im što zaslužuju.”) nego svojih omiljenih poroka koji su tako privlačni i primamljivi. Ipak, u Mateju 1,21 stoji da me je Isus došao spasiti od mojih grijeha.

 

Preporučujemo: