U ovome je tajna

8. 05. 2017.

“Ali nije znao da se Jahve od njega okrenuo.” (Suci 16,20)
“Delila mu je dan za danom ‘dodijavala molbama i mučila ga, njemu već dozlogrdje’, a ipak ga je tajanstvena sila zadržavala pokraj nje. Kad je najposlije bio svladan, Samson je obznanio tajnu: ‘Nikad britva nije prešla po mojoj glavi, jer sam od majčine utrobe nazirej Božji. Da me obriju, sva bi me snaga ostavila, onemoćao bih i postao bih kao običan čovjek.’ Vjesnik je odmah poslan filistejskim gospodarima pozivajući ih da dođu bez odlaganja. Dok je ratnik spavao, odrezan mu je velik dio njegove kose. Onda je ona, kao što je već triput učinila, povikala: ‘Samsone, eto Filistejaca na te!’ Iznenada probuđen, on je mislio da će kao i prije upotrijebiti svoju snagu i uništiti ih, ali su njegove bespomoćne ruke odbile obaviti svoju zadaću i on nije znao da se ‘Jahve od njega okrenuo’. Nakon što je bio obrijan, Delila ga je počela mučiti i nanositi mu bol iskušavajući tako njegovu snagu, jer se Filistejci nisu usudili približiti dok se u potpunosti nisu uvjerili da ga je snaga napustila. Onda su ga uhvatili, izvadili mu oči i odveli ga u Gazu. Tamo je bio vezan lancima u zatvoru i prisiljen na težak rad. Kakva je to bila promjena za izraelskog vođu i zaštitnika! Sada je bio slab, slijep, zatočen, ponižen i obavljao je ropske poslove! Malo-pomalo kršio je uvjete svojeg svetog poziva. Bog ga je dugo trpio, ali kad se predao sili grijeha tako da je izdao svoju tajnu, Gospodin ga je napustio. Snaga se nije nalazila u njegovoj kosi, već je to bio znak njegove odanosti Bogu, a kad je taj simbol bio žrtvovan popuštanjem strastima, izgubljen je i blagoslov koji je ona označivala. (Patrijarsi i proroci, str. 474,475) “Da je Samsonu odsječena kosa bez njegove krivnje, snaga ga ne bi napustila. Međutim, svojim postupcima pokazao je nepoštovanje prema Božjoj naklonosti i vlasti u onoj mjeri u kojoj je doprinio da njegovi pramenovi kose budu odsječeni. Zato je Bog dopustio da podnosi posljedice vlastite ludosti.” (The S.D.A. Bible Commentary, sv. 2, str. 1007)