Veliki Ja Jesam

“Prije nego se rodiše bregovi, prije nego postade kopno i krug zemaljski, od vijeka do vijeka, Bože, ti jesi!” (Psalam 90,2)

Božja riječ i djela sadrže znanje o Njemu koje je On smatrao potrebnim da nam otkrije. Mi možemo razumjeti otkrivenje koje je On na taj način dao o sebi. Međutim, tom proučavanju trebamo pristupiti sa strahom i drhtanjem i sviješću o vlastitoj grešnosti, ne u pokušaju da objasnimo Boga, već sa željom da steknemo znanje koje će nas osposobiti da Mu prihvatljivije služimo. Neka se nitko ne usudi objašnjavati Boga. Ljudska bića nisu u stanju objasniti ni sama sebe, pa kako bi se onda smjela drznuti da objašnjavaju Sveznajućeg? …

Radoznalima poručujem da mi je Bog zabranio odgovarati na pitanja onih koji se raspituju o nečemu što nije otkriveno. Ono što je otkriveno pripada nama i našoj djeci. Izvan toga ljudska bića ne trebaju ići. Ne trebamo pokušavati objasniti ono što Bog nije otkrio. Trebamo proučavati ono što je Krist, veliki Učitelj, otkrio o Božjem karakteru kako bismo duhom, riječju i djelom mogli predstaviti Boga onima koji Ga ne poznaju.

Kada je riječ o Božjoj osobi i osobinama, o tome gdje je On i što je On, to je tema u koju se ne trebamo upuštati. U vezi s tom temom šutnja je zlato. Oni koji nemaju iskustveno znanje o Bogu, upuštaju se u nagađanja u vezi s Njim. Kad bi znali više o Njemu, imali bi manje za reći o tome što je On. Onaj tko u svakidašnjem životu održava najprisniju zajednicu s Bogom, tko ima najdublje znanje o Njemu, najjasnije shvaća potpunu nesposobnost ljudskih bića da objasne Stvoritelja. …

Bog postoji oduvijek. On je veliki Ja jesam. … On je vječan i sveznajući. Mi nemamo riječi kojima bismo mogli opisati Njegov sjaj i veličanstvenost.

Biblijski nauk o Bogu jedini je nauk koji ljudska bića mogu sigurno slijediti. Mi trebamo graditi svoju vjeru prema jednostavnom “tako govori Gospodin”. Ako se znanje o Njemu, koje Bog želi da steknemo iz Njegove Riječi, unese u svakidašnji život, ono će ojačati muškarce i žene da se odupru zlu i osposobiti ih da budu Njegovi predstavnici.

Mi trebamo proučavati jednostavnost Kristovog nauka. On naglašava potrebu za molitvom i poniznošću. To je naša zaštita protiv pogrešnog razmišljanja kojim nas Sotona nastoji navesti da se okrenemo drugim bogovima i prihvatimo zavodljive teorije koje on zaogrće haljinama svjetla. (Manuscript 132, 8. studenoga 1903. — “Božji izabrani narod”, napisano tijekom panteističke krize)