Isus ponovno ide u suprotnom smjeru

22. 02. 2022.

“Blago krotkima, jer će baštiniti zemlju!” (Matej 5,5)

Isus se u trećem blaženstvu ponovno suprotstavlja priznatoj mudrosti ovoga svijeta. Prema Njegovim riječima, neće nasrtljivi, nasilni, agresivni ili sebični baštiniti zemlju, već krotki — oni koji su uvidjeli svoju bespomoćnost i siromaštvo duha i tuguju zbog svojih mana. U takvima nema mjesta za oholost, ali ima mnogo prostora za krotkost.

Grčka riječ za “krotak” također se može prevesti kao “blag”, “ponizan”, “obziran” i “skroman”.

Krotkost ne trebamo miješati sa slabošću. Krotki ljudi mogu imati veliki autoritet i snagu, ali oni ih ne koriste za svoje sebične ciljeve. Poniznost i iskreno oslanjanje na Boga uvijek prate snagu krotkih. Leon Morris nagovještava da “snažne osobe koje su spremne primiti ovaj blagoslov nisu nametljive”.

U Evanđelju po Mateju 11,29 Isus kaže za sebe da je krotak. Iako je posjedovao svu silu, ušao je u Jeruzalem i mirno otišao na križ. To je bilo suprotno shvaćanju stranke zelota koji su očekivali da će Mesija silom zbaciti Rimljane.

Bilo da su snažni ili slabi, krotki su oni koji pokazuju vrline poniznosti i blagosti. U grešnim ljudima krotkost proizlazi iz osjećaja bespomoćnosti i grijeha, koji se javlja kada pokušaju živjeti bez Božje milosti. Takvi će ljudi baštiniti Zemlju.

Zemaljska logika temelji se na sigurnosti i sili. Nažalost, ne postoji bezgranična količina bogatstva. Zato se muškarci i žene bore za svoj dio — ili da kažemo iskrenije, više od svog dijela.

Svuda zapažamo posljedice ljudske sebičnosti i nasilnosti. Narod se bori protiv naroda, dok se pojedinci bore za položaj i unapređenje.

Prema svjetovnim mjerilima, čini se kao da krotki neće baštiniti ništa vrijedno. Isusova konačna nagrada bila je križ. I mnogi Njegovi vjerni sljedbenici podnijeli su progonstvo i živjeli u siromaštvu.

Međutim, treće blaženstvo i cijeli Novi zavjet obećava promjenu. Krotki u Božjem kraljevstvu okrenutom naopačke baštinit će Zemlju. I to ne samo ovu staru, slomljenu, već onu koja nije narušena tugom, bolešću i smrću.

 

Preporučujemo: