Bitno načelo Kristovog kraljevstva

17. 03. 2022.

“Sve što želite da ljudi čine vama, činite i vi njima! U tome je sav Zakon i Proroci.” (Matej 7,12)

Ne volim ovaj redak jer zadire u moj način života. To me zbunjuje.

Iza nenaklonosti prema zlatnom pravilu krije se činjenica da nam se ne dopada Božji zakon koji jasno kaže da ljubav prema Bogu donosi istinski život. A iza našeg neprijateljstva prema

Zakonu nalazi se odbojnost prema Bogu koji ga je dao. Zašto On jednostavno ne gleda svoja posla i pusti nas da se bavimo svojim?

Ovo pitanje dovodi nas do stvarnog korijena problema. Razlog zašto ne volimo zlatno pravilo, Zakon, čak i Boga, jest što zadiru u prirodni tijek našeg života, našega grešnog života bez Krista. Nikada ne smijemo zaboraviti da je ljubav prema sebi središte grijeha. Grešna narav je potpuno sebična, dok su zlatno pravilo, Zakon i Bog okrenuti prema drugima. Oni se upliću u naš sebični život i to nas dovodi u neprijateljstvo s njima.

Ako ti se nešto dopada, u skladu je sa sebičnim životom da to i uzmeš; ako poželiš nečijeg bračnog druga, da ga iskoristiš; ako to služi određenoj svrsi, da se poslužiš neistinama kako bi dobio ono što želiš. Onda zajedno dođu Isus, Bog i njihov nametljivi Zakon i poremete naše prirodno “ja”. Katkad se zbog toga osjećamo potpuno ogorčeni. Tome Isus želi učiniti kraj. On želi promijeniti naše srce i um da bismo bili u skladu s Bogom, s Njegovim Zakonom i Njegovim propisima. On želi napisati načela svojega kraljevstva u našem srcu. Tada ćemo zavoljeti zlatno pravilo iz Evanđelja po Mateju 7,12.

S tim pravilom i tvrdnjom da je činjenje djela ljubavi drugima “Zakon i Proroci”, Govor na Gori vraća se na početak, na Matej 5,17: “Nemojte misliti da sam došao ukinuti Zakon i Proroke! Ne dođoh da ih ukinem, već da ih ostvarim.” U oba retka, u Mateju 5,17 i Mateju 7,12, naglašavaju se Zakon i Proroci. Ovi tekstovi podupiru središnju misao Kristove uvodne propovijedi u javnu službu. Stoga zlatno pravilo moramo promatrati kao kratki pregled Kristovog tumačenja Zakona i Proroka (Starog zavjeta), dok se u Mateju 5,21-7,11 proširuje ili ispunjava nekoliko načela prisutnih u tom kratkom pregledu koji se sastoji od jednog retka.

I u kratkom pregledu i u tumačenju otkrivamo da Božji zakon nije popis onoga što treba činiti, a što ne treba, već da je to način života i razmišljanja.

 

Preporučujemo: