Vlast nad grijehom

26. 03. 2022.

“Tu mu donesoše uzetoga koji je ležao u postelji. A Isus, kad vidje njihovu vjeru, reče uzetome: ‘Ohrabri se, sinko! Oprošteni su ti grijesi!’” (Matej 9,2)

Ovdje ne čitamo o običnom izlječenju. Naprotiv, ovaj događaj upada u oči po tome što je Isus povezao izlječenje s oproštenjem čovjekovog grijeha.

Ta povezanost nije promaknula nekim promatračima u mnoštvu. U Mateju 9,3 stoji da su književnici počeli gunđati da Isus huli na Boga. Oni su, nemojmo zaboraviti, pripadali učenim ljudima. Znalci u proučavanju Mojsijevog zakona koje Pismo često naziva “učiteljima Zakona”, poslije će imati vodeću ulogu u Isusovom uhićenju i suđenju. Ali u tom trenutku oni Ga optužuju za bogohuljenje. Luka nam pomaže da shvatimo što su time mislili kada dodaje njihovo objašnjenje: “Tko može opraštati grijehe, osim jednog Boga?” (Luka 5,21) Ukratko rečeno, uhvatili su Isusa u činu prisvajanja božanskih osobina.

Jedna od nesretnih činjenica crkvenog života jest da svaka zajednica ima svoj odred “književnika”. Ova namrštena braća i sestre uvijek traže pogreške. Kao i u slučaju književnika iz prošlosti, njihov stav zasljepljuje ih za ono što je pozitivno. Isusovi kritičari čini se da uopće nisu zapazili značenje ovog zadivljujućeg čuda. Zaokupljeni pravovjerjem, nisu imali ljubavi prema ljudskom biću u potrebi. Njihova usredotočenost na predaju spriječila ih je da zapaze da se pred njihovim očima odigrava duhovna stvarnost. Sve što su vidjeli i čuli bilo je da je Isus oprostio uzetome. To je za njih bilo dovoljno. Sada su imali optužbu protiv Njega koja će Ga na kraju odvesti na križ.

Isus je poznavao njihovo učenje. Znao je da vjeruju da nijedna bolesna osoba ne može biti izliječena dok joj se ne oproste grijesi, i da smatraju da samo Bog to može učiniti.

On je mogao izbjeći ovaj problem da se povukao. Umjesto toga, Isus im je uputio tvrdnju i izazov zapitavši: “Pa što je lakše, reći: ‘Oprošteni su ti grijesi’ ili reći: ‘Ustani i hodi!’” (Matej 9,5)

To pitanje dovelo je književnike u težak položaj. Uostalom, svaki varalica može tvrditi da oprašta grijehe. Premda to nikada nitko ne bi mogao potvrditi. Međutim, slučaj izliječenog čovjeka mogao se provjeriti, a ujedno je bio i potvrda božanstva.

Isus je iznio svoje stajalište. Ali je potpisao i svoj vlastiti nalog za izvršenje smrtne presude.

 

Preporučujemo: