Pouke koje možemo naučiti od smokve

12. 08. 2022.

“Razumijte ovu usporedbu na primjeru smokve! »im joj granje postane nježno i potjera lišće, znate da je ljeto blizu. Tako i vi, kad vidite sve to, znajte da je blizu — na samim vratima! … Što se tiče onog dana i časa, o tome nitko ništa ne zna; ni anđeli nebeski, ni Sin, već jedino Otac. Kao što je bilo u Noino vrijeme, tako će biti za dolaska Sina Čovječjega. … Ništa nisu naslućivali dok ne dođe potop i sve ih odnese.” (Matej 24,32-39)

U Mateju 24,32-36 Isus nam otkriva dvije velike istine o vremenu Njegovog drugog dolaska. Prva je pouka o smokvi — jednom od rijetkih stabala u prvom stoljeću u Palestini koje zimi gubi lišće. Kao što pojava novog lišća na smokvinom stablu pokazuje da se bliži ljeto, tako osjetljivi kršćani mogu reći kada je Kristov dolazak blizu (redak 33). S druge strane, oni nikada ne mogu znati točno vrijeme Njegovog dolaska (redak 36).

Isus dalje govori o Noi. Kao što su “ljudi jeli i pili, ženili se i udavali u vrijeme što je prethodilo potopu, i to sve do dana kad Noa uđe u lađu”, takav će biti dolazak Sina Čovječjega (redak 38).

Većina objašnjenja ovog ulomka upućuje da će Noin znak biti velika pokvarenost u svijetu, ali to nije jedino moguće tumačenje. Shvaćanje o velikoj pokvarenosti potječe još iz Postanka 6,5, gdje stoji da je Jahve u Noino vrijeme vidio “kako je čovjekova pokvarenost na zemlji velika i kako je svaka pomisao u njegovoj pameti uvijek samo zloća”. Zapazite, međutim, da je slika u Postanku 6,5 prikazana iz Božje perspektive. Matej 24,37-39 također se može čitati s ljudskog gledišta. S te točke, tekst jednostavno kaže da će se život na svršetku vremena odvijati kao i obično u očima većine ljudi. Naposljetku, jesti, piti i ženiti se i udavati uobičajene su aktivnosti. Ističu se samo po neumjerenosti Noinog vremena i neumjerenosti pred Isusov drugi dolazak. Međutim, većina ljudi, uključujući mnoge vjernike u crkvama, nesumnjivo će ustvrditi da se život naizgled odvija kao i obično do velikog iznenađenja. Ne zapažaju da je išta izvan uobičajenog.

To se tumačenje slaže s onim redcima u kojima se drugi Isusov dolazak uspoređuje dolaskom lopova u noći (na primjer 1. Solunjanima 5,2). Također je u skladu s Matejem 24,40.41, gdje se nagovještava iznenadno razdvajanje spašenih i izgubljenih.

Gospodine, daj mi oči da vidim smokvino stablo i događaje na Zemlji iz Tvoje perspektive.

 

Preporučujemo: