“Nikakve dakle sada osude onima koji su u Kristu Isusu, koji ne hode po tijelu nego po Duhu.” (Rimljanima 8,1 — Varaždinska Biblija)
Pravo obrazovanje ne podcjenjuje vrijednost znanstvenih spoznaja i književnih dostignuća, ali više od poznavanja činjenica cijeni snagu, više od snage dobrotu, više od umnih dostignuća karakter. Svijetu nisu toliko potrebni ljudi blistavog uma koliko ljudi plemenitog karaktera, čijim sposobnostima vladaju čvrsta načela. “Početak je mudrosti: steci sebi mudrost. … Jezik mudrih proslavlja znanje.” (Izreke 4,7; 15,2) Mudrost se stječe pravim obrazovanjem. Takvo nas obrazovanje uči kako ćemo najbolje upotrijebiti ne samo jednu, nego sve svoje snage i dostignuća, te tako obuhvaća čitav krug naših dužnosti — prema sebi, prema svijetu i prema Bogu.
Izgradnja karaktera najvažnije je djelo ikad povjereno ljudskim bićima, a njegovo marljivo proučavanje nikad nije bilo tako važno kao danas. Nijedan prijašnji naraštaj nije se morao suočavati s tako teškim izazovima, a mladići i djevojke nisu bili izloženi opasnostima kakve im danas prijete.
Kamo su usmjereni današnji odgoj i obrazovanje? Kojim se pokretačkim silama u čovjeku najčešće obraćaju? Samoljublju! Velik dio odgoja i obrazovanja ne zaslužuje taj naziv. Pravim obrazovanjem suzbija se sebično častohleplje, težnja za vlašću, nepoštivanje prava i potreba čovječanstva — poroci koji kao prokletstvo pritišću naš svijet. Bog je svojom nakanom odredio mjesto svakom ljudskom biću. Svatko treba potpuno razviti svoje darove. Bude li u tome vjeran, bez obzira na to ima li malo ili mnogo darova, dostojan je poštovanja. Prema Božjoj namjeri, nema mjesta za sebično natjecanje. Oni koji sami sebe preporučuju i uspoređuju se međusobno, nisu mudri (2. Korinćanima 10,12). Što god činimo, mora biti učinjeno “snagom koju Bog daje” (1. Petrova 4,11). “Od sveg srca … kao Gospodinu, a ne ljudima; znajući da ćete od Gospodina primiti nagradu — baštinu! Gospodinu Kristu služite.” (Kološanima 3,23.24) Dragocjena je služba koju obavljamo i odgoj i obrazovanje što ga stječemo primjenjujući ta načela. Ali koliko je drukčiji velik dio današnjeg odgoja i obrazovanja! Njime se dijete od najranijih godina potiče na natjecanje i suparništvo i njeguje se sebičnost, korijen svakog zla. (Odgoj, str. 189,190)