Roditeljska posvećenost

23. 07. 2024.

“Živite kao djeca svjetla.” (Efežanima 5,8)

Roditeljima je povjerena sveta dužnost da sačuvaju tjelesno i moralno zdravlje svoje djece, tako da njihov živčani sustav ostane dobro uravnotežen a duša ne bude izložena opasnosti. Očevi i majke trebaju poznavati zakone života, kako zbog neznanja ne bi dopustili da se u njihovoj djeci razvijaju loše sklonosti. Ishrana ima utjecaja na tjelesno i na moralno zdravlje. S koliko brižljivosti i razmišljanja, prema tomu, majke trebaju stavljati na stol što jednostavniju i zdraviju hranu koja ne slabi probavne organe i ne razdražuje živce, kako pouke koje daju svojoj djeci ne bi bile neučinkovite.

Sotona zna da ne može imati veliku moć nad umom kad se apetit obuzdava kao onda kad se u tome popušta, i zato nas on stalno nastoji navesti na popuštanje u tom pogledu. Pod utjecajem nezdrave hrane savjest otupi, um se zamrači, a sposobnost za primanje dojmova se smanjuje. Međutim, krivica prijestupnika ne umanjuje se zato što je savjest povređivana sve dok nije postala neosjetljiva.

Budući da umno zdravlje ovisi o normalnom stanju životnih snaga, koliko brižljivo treba izbjegavati upotrebu bilo kakvih razdražujućih i opojnih sredstava! Pa ipak vidimo kako mnogi koji tvrde da su kršćani upotrebljavaju duhan. Oni osuđuju zla neumjerenosti; međutim, dok govore protiv upotrebe alkoholnih pića, ti isti ljudi truju zrak duhanskim dimom. Da bi se podrezao korijen ovog zla, mora se prethodno promijeniti mišljenje o upotrebi duhana. Naglašavamo ovaj predmet još strože. Čaj i crna kava potiču prohtjeve za još jačim razdražujućim sredstvima. A sada se približavamo domu, prelazimo na pripremanje hrane i postavljamo pitanje: Primjenjuje li se u svemu umjerenost? Provode li se tu reforme bitne za zdravlje i sreću ukućana?

Svaki istinski kršćanin vladat će svojim prohtjevima i strastima. Ako se potpuno ne oslobodi robovanja apetitu, on ne može biti istinski poslušan sluga Kristov. Popuštanje apetitu i strastima slabi utjecaj istine na srce. Duh i sila istine ne mogu posvetiti duh, dušu i tijelo čovjeka kojim vladaju tjelesne želje. (Fundamentals of Christian Education, str. 143,144)