Put u pijanstvo

27. 07. 2024.

“Ne gledaj na vino kad rujno iskri, kad se u čaši svjetlucavo prelijeva: pije se tako glatko, a na kraju ujeda kao zmija.” (Izreke 23,21.22)

Opijanje isto tako zbiljski nastaje od vina, piva i prevrelog jabučnog soka kao i od uživanja jačih pića. Uzimanje ovih pića budi prohtjev za onim jačim, i tako nastaje navika pijenja alkoholnih pića. Umjereno pijenje je škola u kojoj se ljudi pripremaju za karijeru pijanice. Ipak, djelovanje ovih blažih stimulanasa je tako podmuklo da je žrtva, još prije nego što je uopće uočila opasnost, već na širokom putu pijanstva.

Neki, koje se nikada ne smatra stvarno pijanima, uvijek su pod utjecajem blagih alkoholnih pića. Oni su stalno “u vatri”, nestabilna razuma, labilni. Zamišljajući da su sigurni, oni stalno idu dalje dok se ne sruši svaka brana, dok se ne žrtvuje svako načelo. Najčvršće se odluke potkopavaju, najuzvišenija razmišljanja nisu dostatna da pod nadzor razuma stave izopačeni apetit.

Biblija nigdje ne dopušta uporabu opojnog vina. Vino što ga je Krist načinio od vode na svadbenoj svečanosti u Kani bilo je čisti sok od grožđa. “Kao što o … grozdu vele: ‘Ne uništavajte ga, u njemu je blagoslov!’” (Izaija 65,8)

Krist je bio Onaj koji je u Starom zavjetu uputio opomenu izraelskom narodu: “Vino je podsmjevač, žestoko piće bukač, i tko se njima odaje, neće steći mudrost.” (Izreke 20,1) On sâm nikada nije načinio takvo piće. Sotona kuša ljude da popuste toj kušnji, jer će to pomutiti razum i otupiti moć duhovnog razumijevanja, dok nas Krist uči da budemo gospodari nad nižom prirodom. On nikada ne stavlja pred ljude ono što bi za njih bila kušnja. Cijeli je Njegov život bio primjer samoodricanja. Kad je prigodom svog četrdesetodnevnog posta u pustinji Isus zbog nas podnosio najokrutniju kušnju koju ljudsko biće može podnijeti, On je to činio da bi slomio silu apetita i prohtjeva. Krist je bio Onaj koji je zapovjedio da Ivan Krstitelj ne pije ni vina ni silovita pića. On je dao nalog o sličnom odricanju za Manoahovu ženu. Krist nije stupao u proturječje s vlastitim učenjem. Neprevrelo vino što ga je načinio za svadbene goste bilo je zdravo i osvježavajuće piće. To vino je naš Spasitelj pio i sa svojim učenicima prigodom prve Gospodnje večere. (Služba liječenja, str. 204,205)