“A bez vjere nemoguće mu je ugoditi, jer onaj koji želi pristupiti Bogu mora vjerovati da postoji Bog i da nagrađuje one koji ga traže.” (Hebrejima 11,6)
Ali narod još nije bio spreman sresti svojega Gospodina. Trebalo ga je obasjati svjetlo koje će njegove misli usmjeriti na Božji hram na Nebu; i ako budu u vjeri slijedili svojega Velikog svećenika u Njegovoj službi, bit će im otkrivene nove dužnosti. Crkvi je trebalo objaviti još jednu vijest opomene i upute.
Prorok kaže: “Ali tko će podnijeti dan njegova dolaska i tko će opstati kad se on pojavi? Jer on je kao oganj ljevačev i kao lužina bjeliočeva. I zasjest će kao onaj koji topi srebro i pročišćava. Očistit će sinove Levijeve i pročistit će ih kao zlato i srebro, da prinose Jahvi žrtvu u pravednosti.” (Malahija 3,2.3) Oni koji budu živjeli na Zemlji kad prestane Kristovo posredovanje u gornjem Svetištu, stajat će pred svetim Bogom bez posrednika. Njihova odjeća mora biti neokaljana, a njihov karakter očišćen od grijeha škropljenjem krvlju. Božjom milošću i vlastitim marom moraju biti pobjednici u borbi sa zlom. Dok se na Nebu vrši istražni sud i dok se grijesi vjernih koji se kaju uklanjaju iz Svetišta, u Božjem se narodu na Zemlji mora izvršiti posebno djelo čišćenja, odstranjivanja grijeha. Ovo je djelo jasnije prikazano u porukama Otkrivenja 14. poglavlja.
Kad ono bude dovršeno, Kristovi sljedbenici bit će spremni za Njegov dolazak. “Tada će biti Jahvi draga žrtva Judina i jeruzalemska kao u drevne dane i kao prvih godina.” (Malahija 3,4) Tada će Crkva koju će Gospodin prilikom svog dolaska uzeti k sebi biti Crkva krasna, “bez ljage, bez bore, bez ičega tomu slična” (Efežanima 5,27). Ona će tada izgledati “kao što zora sviće, lijepa kao mjesec, sjajna kao sunce, strašna kao vojska sa zastavama” (Pjesma 6,10).
Osim dolaska Gospodina u Njegov hram, prorok Malahija proriče i Njegov drugi dolazak, kad će doći izvršiti sud (Malahija 3,5). (Veliki sukob, str. 336,337)