Iz kršćanske perspektive stari, a ipak svježi pristup opasnostima konzumiranja alkohola, jest razumijevanje da pijenje alkohola ima utjecaj na duhovnost. Ne bi nam trebao promaknuti značaj izraza “pod utjecajem”.
Koji je to utjecaj i što to podrazumijeva? Umjesto da budemo “pod utjecajem” Svetoga Duha, možemo li biti “pod utjecajem” drugoga duha, pod špiritom kojega uzimamo u tekućem obliku?
U općenitom smislu, izraz “pod utjecajem” odnosi se na učinak koji alkohol, kad prijeđe krvno-moždanu zapreku, ima na fine neuronske mreže čiji rad je uključen u naše složene misaone procese. Ovaj tekući špirit može brzo narušiti moć rasuđivanja.
Mnoge drevne skupine naroda, uključujući i one koje su živjele u biblijskom svijetu, smatrale su opijanje duhovnim iskustvom. Kroz proteklih dvjesto godina takvo objašnjenje pijanog stanja zasjenjeno je drukčijim objašnjenjem, usredotočenim na ono što alkohol farmakološki čini tijelu, posebice mozgu. Možda je to zato što je učinak koji alkohol ima na tijelo postalo lakše mjeriti od učinka koji ima na ljudski duh.
Međutim, ideja da pijenje ima duhovne (možda bismo mogli koristiti izraz “protuduhovne”) dimenzije nije nestala. Ona se čak vraća na velika vrata među ljudima koji inače imaju znanstveno razumijevanje stvarnosti. Je li ta ideja biblijska? Da bismo provjerili, zapazimo sljedeće tekstove:
U Djelima 2,11-13 neki od prolaznika koji su čuli vjernike kako govore u njihovim vlastitim jezicima “o veličanstvenim Božjim djelima” pretpostavili su da su “puni slatkog vina”. Petar im je napomenuo da nisu pijani, već ispunjeni Božjim Duhom.
Pavao je u Rimljanima 13,12.13 pozvao vjernike da svuku sa sebe “djela tame”, kao što je pijanstvo, i izazvao ih da obuku “oružje svjetla”. Zamijetite također 1. Korinćanima 10,21: “Ne možete piti kalež Gospodnji i kalež vražji.” Pavao je upozorio Efežane: “Ne opijajte se vinom u kojem je razuzdanost.” Umjesto toga, rekao je Pavao, “punite se Duhom!” (5,18 — JB).
U 1. Petrovoj poslanici trijeznost je tri puta povezana s poželjnim duhovnim vrijednostima. U 1,13-15 povezuje se sa svetim življenjem; u 4,6.7 piše da je trijeznost prijeko potrebna za one koji žive u Duhu i mole se; a u 5,8 trijeznost je preduvjet za duhovnu bitku opiranja đavlu.
Kad je Bog pozvao Izraelce da iziđu iz Egipta, nije im dao “vina ni drugoga opojnog pića” (Ponovljeni zakon 29,6). Ljudi koje je Bog pozvao na duhovno izazovnu ulogu trebali su imati bistar um (vidi Levitski zakonik 10,8-11 i Luka 7,33).
Stoga je jasno da Biblija stavlja alkoholne napitke u suprotnost sa Svetim Duhom. Izazov postavljen pred nas jest izabrati jedno ili drugo.
To je vaš život, ali je li vaš život pod Božjim utjecajem?
Dr. Steve Thompson
ravnatelj za viša istraživanja u Avondaleu, koledžu u Cooranbongu u australskoj državi New South Wales.
Izvor: http://news.adventist.org/en/archive/commentary/2012/08/20/liquid-spirits-versus-the-holy-spirit