“Šestoga su dana sakupili dvostruko više — dva lonca po osobi.” (Izlazak 16,22 — Suvremeni hrvatski prijevod)
Šestog dana narod je sakupljao dva gomera za svaku osobu. Vođe su požurile da upoznaju Mojsija s onim što je bilo učinjeno. Njegov je odgovor glasio: “Ovo je zapovijed Jahvina: Sutra je dan potpunog odmora, subota Jahvi posvećena.” …
Bog zahtijeva da se danas kao i u doba Izraela poštuje svetost sedmog dana. Svi kršćani trebaju smatrati da je zapovijed dana Izraelcima Jahvina zapovijed upućena njima osobno. Dan koji prethodi suboti treba biti dan pripreme da bi sve bilo spremno za njene svete trenutke. Nikako se ne smije dopustiti da naš posao krnji ovo sveto vrijeme. Bog je naredio da se brinemo za bolesne i napaćene, a posao pomaganja njima djelo je milosrđa i nije prekršaj subote, premda treba izbjegavati sav nepotreban posao. Mnogi nepromišljeno odlažu do početka subote male poslove koji se mogu obaviti na dan pripreme. To ne treba činiti. Posao koji se ostavi do početka subote treba ostati neobavljen dok ona ne prođe. Ovakav postupak može pomoći nepromišljenima i učiniti ih pažljivijima u obavljanju poslova tijekom šest radnih dana.
Svakog tjedna tijekom dugog putovanja pustinjom Izraelci su bili svjedoci trostrukog čuda koje je u njihove umove trebalo utisnuti svetost subote: dvostruka količina mane je padala šestog dana, a sedmog je dana nije bilo; količina potrebna za subotu ostala je slatka i čista, a kad su je čuvali prekovremeno u neko drugo vrijeme, ona bi se pokvarila.
Okolnosti u vezi s davanjem mane pružaju nam jasne dokaze da subota nije uspostavljena, kao što mnogi tvrde, prilikom davanja Zakona na Sinaju. Izraelci su prije dolaska na Sinaj razumjeli obvezu svetkovanja subote. Obvezom da svakog petka skupljaju dvostruku količinu mane kao pripremom za subotu kad mana nije padala, njima je stalno predočavana sveta narav dana od odmora. A kad su neki ljudi izišli u subotu da skupljaju manu, Gospodin je upitao: “Dokle ćete odbijati da se pokorite mojim zapovijedima i mojim zakonima?” (Patrijarsi i proroci, str. 238,239)