Isusovi sljedbenici i borba na život i smrt

15. 11. 2016.

“K brdima oči svoje uzdižem: odakle će mi doći pomoć? Pomoć je moja od Jahve koji stvori nebo i zemlju.” (Psalam 121,1.2)
Dok je vlak sporo klizio po tračnicama, imali smo divnu priliku promatrati zemlju (Švicarsku) kroz koju smo prolazili. … Tu među stijenama i špiljama Gospodin je osigurao skrovište za svoj narod. Visoko na strmoglavim liticama koje izgledaju potpuno nepristupačne ljudima, sagrađene su kapele zbog sigurnosti i zaštite. One nam svjedoče da je postojalo vrijeme kada su pripadnici Božjeg naroda stradali zato što su, kao nekada Daniel, odlučili u srcu da će slaviti Boga u skladu s glasom svoje savjesti. Nisu mogli pristati da bilo koji čovjek bude njihova savjest i osjećali su se sigurnije tu, u divljini, među stijenama i planinama, gdje se divlje zvijeri skrivaju od zamki i lovaca, nego da se povjere milosti ljudskih bića zadojenih pogrešnom vjerom i sotonskom revnošću kako bi uspostavili ljudske običaje i tradicije potpuno suprotne biblijskoj vjeri. Ti ljudi su bili okrutni poput krvožednih vukova u odlučnosti da zatru sve koji se usuđuju misliti drugačije od onoga što su naučavali papisti — muškarce i žene koji su kao osnovu svoje vjere prihvaćali Bibliju i samo Bibliju, čije su slavne zrake rastjerale ljudske običaje s njihove staze i jasno ukazali na Gospodnji put. … Čovjek bezakonja je Sotonin namjesnik (vidi 2. Solunjanima 2,3). On se koristi svojom domišljatošću kako bi proveo u djelo Sotonine planove. Zbog toga Isusovi sljedbenici moraju biti spremni za borbu na život i smrt. Crkvene vlasti udružene s državnim vlastima rade na tome da onesposobe savjest — da sami postanu savjest za svakoga. Svakome tko nije razmišljao na isti način kao veliki ljudi ovoga svijeta i tko se nije slagao s njihovim vjerskim uvjerenjima i načinom bogoslužja, bila su postavljena brojna pitanja i takvi nisu mogli zadržati to svjetlo za sebe. Što su više razmišljali o tim pitanjima, pronalazili su sve više razloga da se okrenu od tradicije k Božjoj riječi. Oni su se morali suočiti s protivljenjem, opremiti se za bitku, uzdići iznad ljudske ništavnosti i ne dopustiti da ih želja za samoodržanjem navede da ustuknu pred nemjerljivom opasnošću i rizikom. Otkupitelj svijeta im je svojim životom pokazao što moraju činiti i kakvi moraju biti da bi dobili vječni život. (Manuscript 52, 1886.)