Navješćivanje drugog dolaska

“Kad Isus iziđe iz hrama i pođe dalje, pristupiše mu učenici njegovi da mu pokažu hramske zgrade. On im reče: ‘Vidite li ovo sve? Zaista, kažem vam: ovdje sigurno neće ostati ni kamen na kamenu. Svaki će se srušiti.’ Kad je sjedio na Maslinskoj gori, pristupiše mu učenici njegovi, zasebno, te mu rekoše: ‘Kaži nam kad će to biti i koji je znak tvoga dolaska i svršetka svijeta?’” (Matej 24,13)

U Mateju 24,1 Isus napušta hram posljednji put. Čuvši da izgovara riječi “prepuštena” i “pusta” (Matej 23,38), učenici ističu da hram izgleda sasvim u redu.

Bila je to građevina prelijepog izgleda. Josip Flavije, židovski povjesničar iz prvog stoljeća, bilježi da je vanjski zid hrama “bio obložen zlatnim pločama velike težine i da je pri izlasku sunca odsjajivao plamenim blještavilom primoravajući one koji su ga s naporom promatrali da skrenu pogled, baš kao što bi učinili pred sunčevim zrakama”. Iz daljine, nastavlja on, hram je izgledao “kao planina pokrivena snijegom jer je one njegove nepozlaćene dijelove odlikovala iznimna bjelina” (Ratovi 5.5.6).

Hram nije bio samo veličanstven; bio je i velik. Josip na jednom mjestu ukazuje da su pojedini komadi kamena bili dugački 25 lakata (lakat iznosi 45 do 50 cm), visoki 8 i široki oko 12 lakata (Starine 15.11.3). Na drugom mjestu kaže da su se neki komadi kamena protezali 45 lakata (20—23 m) u dužinu (Ratovi 5.5.6). Imajući te činjenice na umu, ne čudi što su učenici bili zaprepašteni kada im je Isus rekao da će veličanstveni hram, jedno od arhitektonskih čuda Starog svijeta, biti potpuno uništen, da neće ostati ni kamen na kamenu.

Njegovim sljedbenicima takav događaj najavljivao je svršetak svijeta. Hram je bio središte njihovog zemaljskog postojanja. Nisu mogli ni zamisliti svijet bez veličanstvenog jeruzalemskog hrama. Tražeći objašnjenje, učenici poslije postavljaju Isusu tri pitanja: 1) Kada će hram biti uništen? 2) Koji će biti znak Njegovog povratka? 3) Koji je znak svršetka svijeta?

Isus ne nastoji ispraviti njihovo pogrešno razumijevanje o redoslijedu tih događaja. Njegov odgovor miješa ova dva događaja i njihove znakove do te mjere da ih je gotovo nemoguće razdvojiti.

S 24. poglavljem Evanđelja po Mateju i nagovještajem drugog Isusovog dolaska došli smo do vrlo važnog aspekta evanđeoskog izvještaja. Stoga dok putujemo kroz 24. i 25. poglavlje Evanđelja po Mateju držimo svoje oči i uši širom otvorene.

 

Preporučujemo:

Leave a Comment