izdvojeno-slider

Od mesa do povrća

Od dana kad smo rođeni, još i prije nego što se možemo sjećati, naši roditelji davali su nam hranu za jelo. Počelo je s mlijekom, ali se ubrzo proširilo i na ostalu hranu. Nije iznenađujuće da su nas roditelji hranili istom vrstom hrane kojom su njihovi roditelji hranili njih, koja se vjerojatno nije mnogo razlikovala od hrane kojom su njihovi roditelji hranili njih. Prema tome, naš izbor hrane uvelike je pod utjecajem onog mjerila s kojim smo odrasli. Stara navika u vezi s prehranom teško umire. Mi smo bića s navikama. Znamo u kojoj hrani uživamo, i ne volimo previše odstupati, osim ako je to prijeko potrebno.

Ali ponekad se u našem životu pojavljuju problemi koji mogu uzrokovati da promijenimo naš izbor hrane u nešto potpuno drukčije od onoga što smo navikli jesti. Ta promjena se može dogoditi zbog medicinske dijagnoze. Primjerice, ljudi koji su otkrili da ne podnose laktozu, trebaju naći alternativno mlijeko poput sojinog, bademovog ili nekog drugog biljnog mlijeka koje im najbolje odgovara. Drugi pak mogu otkriti da ne podnose gluten, pa trebaju naučiti kako uživati u zamjeni za kruh, krekere i kolače. Isto tako postoje oni koji se odlučuju na prehranu temeljenu na biljkama zbog promjene vjere, novog uvjerenje po pitanju mučenja životinja, određenog zdravstvenog razloga, ili jednostavno osobnog izbora.

Srećom, u današnje vrijeme postoje raznovrsni nadomjesci za meso koji mogu učiniti promjenu na biljnu prehranu puno lakšom.

Od mesa do povrća

Većina ljudi ne slijedi u potpunosti prehranu temeljenu na mesu. Oni jedu i biljnu i mesnu hranu, s biljnom hranom koja prevladava. Tako skok s mesne prehrane na vegetarijansku ne bi trebao biti toliko težak. Na kraju krajeva, samo se jedna skupina namirnica mijenja. Koliko teško to može biti?

Jedan od problema je taj što ljudi koji imaju meso u svojoj prehrani, obično ga koriste kao temelj obroka. Klasičan i brz obrok, bez puno rada i muke, za većinu je komad mesa, zajedno s dvije ili tri vrste voća za doručak ili povrća za ručak i večeru. Tako sama zamisao da bi se obrok sastojao samo od tri vrste voća ili povrća ne djeluje baš poželjno. Štoviše, takav obrok može biti nutritivno neuravnotežen za one koji nisu upoznati s vegetarijanskom kuhinjom.

Tu može pomoći nadomjestak za meso. Takvi proizvodi obično koriste biljne bjelančevine ili sastojke kao što su mahunarke, i osmišljeni su tako da oponašaju okus, teksturu i hranjivi sadržaj mesa, dok se istodobno zaobilaze probleme povezani s jedenjem mesa. Zamjena za meso poput vegetarijanskih kobasica, burgera, pa čak i slanina na raspolaganju su onima koji se hrane biljnom prehranom, a traže brzu zamjenu za meso.

Ti proizvodi su često napravljeni od prerađenih bjelančevina kao što su soja ili pšenični gluten, kako bi dali žilavu, mesnu teksturu i boju, a biljne ili umjetne arome koriste se kako bi dale približan okus mesa. Takvi suvremeni proizvodi također mogu sadržati široki spektar sastojaka od smeđe riže, crnog graha i ribanog povrća.

Uvođenje zamjene za meso

Osim mogućnosti da zadovolje želju za određenim okusom i teksturom, mnoge zamijene za meso su obogaćene i hranjivim tvarima kao što su željezo, cink i vitamin B12, čineći ih na taj način prikladnom zamjenom za one koji su “novi” u biljnoj prehrani. Brzi obrok s vegetarijanskim kobasicama može biti jednostavna zamjena, bez puno stresa, za one koji žele prestati unositi meso, ali nisu sigurni kako da nadomjeste hranjive sastojke koje su u svojoj prijašnjoj prehrani dobivali od mesa.

Uvođenje tih novih namirnica u prehranu zahtjeva nove vještine i znanja. Većina ljudi opire se zamisli da se obrok sastoji od mahunarki i triju vrsta povrća. Još im je više zbunjujuće shvatiti što trebaju raditi s orašastim plodovima i sjemenkama te kako ih uključiti u obrok. Usprkos snažnim razlozima zbog kojih su odlučili izostaviti meso iz svoje prehrane, mnogima i dalje nedostaje okus i način kuhanja s kojim su bili najbolje upoznati, iako se sada u osnovi tome protive. Za one koji i dalje žele uključivati prijatelje i rodbinu u zajedničke obroke, zamjena za meso osigurava jednostavno rješenje koje može odgovarati svima.

Upoznajte svoje nutritivne potrebe

Od ključnih hranjivih tvari koje trebaju biti zadovoljene kod onih koji izostavljaju meso iz svoje prehrane su cink, željezo i vitamin B12 — vitamin B12 je posebno važan jer se pronalazi samo u životinjskim proizvodima kao što su meso, mlijeko i jaja. Ali to ne znači da je meso potrebno u prehrani. Većina vegetarijanaca koriste mliječne proizvode i jaja, i oni se ne trebaju brinuti dobivaju li dovoljno vitamina B12 (pogledaj uokvireni tekst). Čak i ako se odlučite na vegansku prehranu, koja ne sadrži nikakve životinjske proizvode, alternativni izvori za mlijeko, kao što su sojino i bademovo mlijeko, obogaćeni su vitaminom B12.

Nutricionisti općenito preporučuju da bi prosječna odrasla osoba dnevno trebala konzumirati jedan obrok mesa ili mesnih alternativa koje su ekvivalentne jednoj trećini čaše orašastih plodova ili mahunarki kao što su grah, leća, grašak, slanutak ili dva manja jaja. Isto tako, ne morate pojesti sve u jednom obroku. Lagano prženih orašasti plodovi za ručak i slanutak u umaku od karija za večeru omogućit će vam da zadovoljite svoju dnevnu potrebu za hranjivim tvarima. Dobra je vijest da su mahunarke povrće, pa ih možete jesti više od jedne mjere dnevno kako biste povećali korisnost ovih moćnih hranjivih tvari.

Prelazak s mesne na biljnu prehranu ne mora biti težak i zastrašujuć. Samo budite sigurni da dobivate dovoljno biljnih hranjivih tvari koje se nalaze u zamjenama za meso i budite upoznati s proizvodima koji će vam pomoći u prelasku. Radeći tako, dobit ćete mnogo zdravih prednosti biljne prehrane, i izbjeći ćete zamke koje dolaze s loše planiranom prehranom bilo koje vrste.

Simon Barden

Riječ o vitaminu B12

Vitamin B12 je ključna hranjiva tvar koja je potrebna da bi se očuvalo zdravlje, ali on se ne nalazi u biljnoj hrani. Jedini prirodni izvor su meso, jaja i mliječni proizvodi. Ipak, i dalje je moguće dobiti dovoljno B12 iz biljne hrane ako biramo onu koja je obogaćena vitaminom B12. To uključuje obogaćeno sojino mlijeko ili bilo koje drugo biljno mlijeko, obogaćenu zamjenu za meso kao što su vegetarijanske kobasice. Sve su to prikladni načni na koje oni koji se hrane biljnom hranom mogu imati zadovoljene dnevne potrebe B12. Imajte na umu da nisu svi proizvodi obogaćeni s B12, pa trebate provjeravati nutritivnu deklaraciju. Vitamin B12 je također dostupan u nadomjescima i može se primiti putem injekcije. Ako se odlučite slijediti u potpunosti biljnu prehranu, moglo bi vam biti korisno posavjetujetovati se o vašim potrebama za B12 sa stručnjacima za prehranu, koji vam mogu pomoći da odredite koji izvor vitamina B12 je najbolja opcija za vas.

Izvor: http://www.signstimes.com/?p=article&a=40078438416.692

Podijeli