“Oni su brojni postali svećenicima, jer ih je smrt sprečavala da ostanu (u službi), a ovaj ima neprolazno svećeništvo, jer ostaje zauvijek. Odatle slijedi da može zauvijek spasavati one koji po njemu dolaze k Bogu, jer uvijek živi da posreduje za njih.” (Hebrejima 7,23-25)
“On može”, riječi su s vjerojatno najdubljim značenjem u ljudskoj povijesti.
“Odatle slijedi da može zauvijek spasavati one koji po njemu dolaze k Bogu” (Hebrejima 7,25), zato što On ne samo da nudi bolju žrtvu, već ima i bolje svećeništvo koje će se nastaviti sve dok više ne bude grijeha i ne dovrši se pomirenje.
“On može.” Oni koji se oslanjaju na Isusa ne trebaju se plašiti. Njegova ruka nije prekratka da ne može spasiti (Izaija 50,2). Za razliku od svećenika Levijevaca koji su umirali, uskrsli Isus je uvijek sa svojim narodom.
Osim toga, “On može” spasiti sasvim i u potpunosti, zauvijek. On može učiniti ono što svećenici Levijevci nisu mogli. Zato mi kao kršćani imamo “bolju nadu” (Hebrejima 7,19).
U ovom trenutku trebamo se zapitati što znači biti spašen “zauvijek” (Hebrejima 7,25). Ta misao vjerojatno odgovara kontekstu, ali vremenski opseg ne obuhvaća sva kontekstualna značenja. U Hebrejima 7,27 govori se o ljudskim grijesima i nedjelotvornosti svećeničkih žrtava nasuprot djelotvornoj i jedanput zauvijek prinesenoj Isusovoj žrtvi koja je riješila problem grijeha jedanput zauvijek. Dakle, to što Krist spašava “zauvijek” podrazumijeva da nas Isus spašava od svega onoga zbog čega nam treba otkupljenje — da je Njegovo spasenje potpuno oslobođenje od problema grijeha.
- H. Griffith Thomas piše: “Gledajući u prošlost, mi smo spašeni od osude i krivnje grijeha; gledajući sadašnjost, spašavamo se od sile grijeha, ljubavi prema grijehu i oskvrnuća; gledajući u budućnost, bit ćemo spašeni od prisutnosti grijeha u proslavljenom stanju na Nebu.”
Ukratko rečeno, Isus spašava “zauvijek” ne samo zato što živi, već i zato što posreduje za one koji dolaze k Njemu. On se vratio na Nebo kao Osvajač Pobjednik koji je umro i uskrsnuo i sjedi na Božjem prijestolju kao jednak Bogu. Zbog svih ovih i drugih razloga “On može”!