Proročko Dijete

5. 01. 2022.

“Jer dijete nam se rodilo, sin nam je podaren; i na njegovu će ramenu biti vlast. I nadjenut će mu ime: Čudesnik, Savjetnik, Bog silni, Otac vječni, Knez mira. Veličini njegove vladavine i miru neće biti kraja … nad kraljevstvom njegovim.” (Izaija 9,6.7 — Varaždinska Biblija)

“Ja Jesam” nije samo Onaj koji je vječan “tamo negdje”, već i Onaj koji će ući u ljudsku povijest kao Isus iz Nazareta, koji je središte Novoga zavjeta i tema proročanstava u Starome zavjetu. Vraćajući se na Izaiju 7,14 i djevicu koja će roditi sina po imenu “Emanuel” ili “Bog je s nama”, Izaija 9,6 posvećuje posebnu pozornost riječi “sin” i počinje opisivati Božanstvo koje će postati tijelo i prebivati među nama. Hebrejski Targum (prijevod starozavjetne Biblije s hebrejskog na aramejski jezik kojim se govorilo u Isusove dane) pomaže nam u otkrivanju značenja ovih riječi: “Nadjenuli su mu ime iz starih vremena, Čudesnik, Savjetnik, Bog silni, Otac vječni, Mesija, u čije će dane mir rasti među nama.” To mesijansko tumačenje od strane starih Hebreja opisuje osobu o kojoj se govori u 5. i 6. retku i ne može se odnositi ni na jednog drugog zemaljskog vladara.

On je “Čudesnik”, Onaj koji je i sam čudo u svojoj mudrosti i dobroti. Korijen riječi “čudo” koristi se u Psalmu 78,12 za Boga koji je “činio čuda u zemlji egipatskoj” (Varaždinska Biblija). Isti korijen glagola opisuje čuda koja je Bog učinio u Egiptu, uključujući razdvajanje mora, vođenje u stupu od oblaka i ognja i rasijecanje pustinjskih stijena da bi osigurao vodu. »udo nad svim proročkim čudima jest da će takva osoba biti rođena kao Dijete da bi postala izvor mudrosti za Božji narod. Budući Mesija neće biti samo još jedno dijete više, već “Bog silni”. Time je nagoviješteno čudo utjelovljenja i dvojne naravi Krista koji će doći — jedinstvenog Bića koje će biti potpuno čovjek i potpuno Bog.

Njegovo treće ime je “Otac vječni”. Ovdje trebamo naglasiti da prorok ne miješa božanskog Oca s božanskim Sinom, već spominje činjenicu da je jedna Kristova uloga bila da pokaže brižnu skrb kakvu otac pokazuje prema svojoj djeci. Konačno, “Knez mira” čijoj “vladavini i miru neće biti kraja” govori o naravi vječnog Božjeg kraljevstva i velikom proročanstvu iz Daniela 2,44, koje će učiniti kraj svim zemaljskim kraljevstvima. Njegovo će kraljevstvo “stajati dovijeka” (usporedi Luka 1,33).

 

Preporučujemo: