“Uistinu, ja se ne stidim Evanđelja, jer je ono sila Božja za spasenje svakomu vjerniku, kako, u prvom redu, Židovu tako Grku.” (Rimljanima 1,16)
Nema nijednog nedostatka u Božjem planu za spasenje ljudi. Ako Evanđelje nije svakoj duši Božja sila za spasenje, to nije stoga što bi Evanđelje bilo manjkavo, već zato što ljudi nisu istinski vjernici i istinski primatelji Kristove milosti i pravednosti. … Tobožnji vjernici ne prihvaćaju Krista kao svojega osobnog Spasitelja, već Ga slijede na potpuno pogrešan način. Jedan od razloga za nedostatak osobne vjere jest što nisu stekli obrazovanje u temeljnim načelima.
Drugi razlog za bezvoljnost i ravnodušnost u našim crkvama leži u tome što mlađi članovi nisu strpljivo i ustrajno učeni da budu vjerni vojnici u Kristovoj vojsci. …
Mnogi su prihvatili istinu a da se prethodno nisu pozabavili temeljnim istraživanjem kako bi razumjeli njezina osnovna načela, pa kada naiđu na suprotne stavove, zaboravljaju činjenice i dokaze koji je podupiru. Svima treba biti jasno da se istinsko i trajno znanje može steći isključivo ozbiljnim radom i ustrajnošću. Da su umovi ljudi disciplinirani temeljitim istraživanjem Pisma, bilo bi na stotine obraćenih na istinu tamo gdje je sada samo jedan. …
Mnogi su u jednakoj mjeri neznalice kao i sami neznabošci u vezi s načinom na koji grešnik može doći Bogu i biti pred Njim opravdan. Oni nemaju nikakvog izgovora za svoje neznanje, jer nadahnuti proroci objavljuju: “Objava riječi tvojih prosvjetljuje, bezazlene urazumljuje.” (Psalam 119,130) “Gospodnji strah početak je mudrosti a razboritost je spoznaja Presvetog.” (Izreke 9,10) …
Vjersko iskustvo koje se ne zasniva na Kristu i samo na Kristu, bezvrijedno je. … Ljudima snažnog uma potreban je jasan, na biblijskim osnovama utemeljen plan spasenja. Prikažimo im istinu u svoj svojoj jednostavnosti i sili. Ako im to ne zadrži pozornost i ne probudi zanimanje, nikada se neće moći zainteresirati za nebeske i božanske teme. U svakoj zajednici ima nezadovoljnih duša. Svake subote žele čuti nešto što će im napokon objasniti kako se mogu spasiti i na koji način mogu postati kršćani.
Za njih je važno da spoznaju način na koji se grešnik može opravdati pred Bogom. (Letter 23a, 10. siječnja 1893., bratu E. H. Gatesu)