Prva usporedba u kojoj dolazi do sukobljavanja

25. 07. 2022.

“Što vam se čini? Neki je čovjek imao dva sina i pristupi prvom pa mu reče: ‘Sinko, hajde i radi danas u vinogradu!’ On mu odgovori: ‘Idem, gospodaru’, ali ne ode. Tada pristupi drugom pa mu isto tako reče. On mu odgovori: ‘Neću.’ Kasnije promijeni odluku i ode. Koji je od dvojice izvršio očevu volju?” (Matej 21,28-31)

Došli smo do posljednjih dana Isusovog života. Evanđelja opisuju kako On ulazi u sukob sa židovskim vodstvom. Prvo se izvještava o trijumfalnom ulasku u Jeruzalem, zatim o čišćenju hrama i konačno o raspravi oko Njegove vlasti. Ti događaji, koji posebno naglašavaju Njegovu mesijansku ulogu, otkrivaju sve veći jaz između židovskih vođa i naroda, pri čemu vođe odbacuju Isusa, dok ovi drugi stalno iznova pokazuju oduševljenje prema Njemu.

Zatim zatječemo Isusa kako poučava i razgovara u hramskom dvorištu. On usput iznosi nekoliko usporedbi koje dovode do sučeljavanja, a sve su bile usmjerene na židovske vođe.

Prva usporedba govori o ocu (Bogu) i dvojici sinova. Prvi (koji predstavlja carinike, bludnice i druge odbačene pripadnike naroda) odbija raditi u očevom vinogradu, ali se kaje i ipak odlazi na posao. Drugi sin (koji predstavlja židovske vođe) pristaje raditi, ali riječi ne pretvara u djelo.

Koristeći se izvrsnom tehnikom poučavanja, Isus uključuje svoje slušatelje kada dolazi do pouke usporedbe. Odgovor je jasan. U cijelom Matejevom evanđelju u kraljevstvo ne ulaze oni koji kažu: “Gospodine, Gospodine!” već oni koji su poslušni (vidi Matej 7,21).

Za Isusa pravednost nije pasivno prihvaćanje, već aktivna poslušnost. Vjera je djelotvorna. To nije spasenje djelima, već činjenica da ljubav prema Bogu i drugim ljudima prirodno teče iz srca osobe koja je našla Isusa.

Tako Njegove riječi stoje nasuprot takozvanom evanđelju emocionalnog buđenja vjere koje traži samo prihvaćanje na riječima, a ne promijenjeni život. Slično tome, ova usporedba stavlja točku na laž koja govori da je vjerovanje u određene doktrine put spasenja. I opet, usporedba pogađa u srž onih oblika kršćanske sigurnosti koji izjednačuju spasenje s prihvaćanjem Isusa radi opravdanja. Isusov nauk o sigurnosti spasenja temelji se na prihvaćanju Krista i na životu nalik na Kristov.

I s tim zaključkom znamo u kojem smjeru trebamo napredovati danas i svaki dan.

 

Preporučujemo: