Mladi kreativci bili su u središtu pozornosti na konferenciji GAiN Europe 2024., oduševivši više od 280 crkvenih vođa iz cijelog svijeta svojim svježim pristupima širenju Evanđelja putem interneta. Tijekom događaja, ti su digitalni pioniri predstavili kako oni koriste društvene mreže, i druge inovativne metode za širenje nade u digitalnom svijetu.
Kroz natjecanje “Young Creatives Competition”, Transeuropska (TED) i Intereuropska divizija (EUD) omogućile su osmorici nadahnutih mladih influencera sudjelovanje na GAiN Europe, i dijeljenje njihovih iskustava s crkvenim vođama iz 42 zemlje. Svjesne da troškovi konferencija mogu biti prepreka mladim influencerima i zaljubljenicima u medije, TED i EUD uspostavile su poseban fond za potporu njihovom sudjelovanju. Kandidati su pozvani da pošalju dvominutne videozapise s pojedinostima svojih kreativnih strategija za širenje Evanđelja na društvenim mrežama. Najnadahnutije prijave osigurale su tim mladim kreativcima pokrivene troškove sudjelovanja na GAiN Europe, priliku za predstavljanje njihovih inovativnih zamisli širem gledateljstvu te umrežavanje s drugim profesionalcima.
Ovogodišnji mladi kreativci
Liubov Zamorska (25) iz Ukrajine, koja živi u Poljskoj, oduševila je publiku svojim knjigama s proširenom stvarnošću, osmišljenima kako bi mladi čitatelji pomoću mobilnih telefona mogli vidjeti živopisne animacije Danielova kipa ili unutrašnjost Noine arke. “Proširena stvarnost pruža angažirajuće i uranjajuće iskustvo”, objasnila je Zamorska, grafička dizajnerica i ilustratorica. “Čim čitatelji usmjere kameru telefona na stranicu, svjedoče nečemu nevjerojatnom. Proširena stvarnost oživljava biblijske priče pred njihovim očima!” Nedavno je otvorila TikTok profil kako bi dijelila Evanđelje, a jedan od njezinih videa već ima 25.000 pregleda. “Koliko bi mi godina trebalo da osobno doprem do toliko ljudi?” zapitala se Zamorska, potičući sudionike da koriste društvene mreže za dosezanje milijuna srca.
Ryan Daly (24) iz Engleske, nagrađivani filmski redatelj, predstavio je nazočnima kako koristi svoje vještine u stvaranju kratkih videa za svoju mjesnu crkvu u Croydonu u Londonu. Zahvaljujući njegovom radu, crkva sada ima više od 62.000 pratitelja na TikToku, a njihov najgledaniji video ima više od tri milijuna pregleda na Instagramu.
Nemanja Jurišić i Miljan Dukić iz Srbije i Crne Gore predstavili su svoj YouTube kanal NT Podcast, pokrenut 2023. godine, koji već ima blizu 7.000 pratitelja. Na kanalu Jurišić, student mikrokompjutorske elektronike (27), i Dukić, student biotehnologije (24), istražuju veze između znanosti i religije, intervjuirajući biblijske znanstvenike i stručnjake iz različitih područja, poput arheologije, kreacionizma i zdravlja. Njihov cilj je približiti biblijske vrijednosti i Boga ljudima, a u tu svrhu preveli su na srpski jezik knjigu Leonarda Branda, Stvaranje? Zaista? Razgovor.
Timi Bahun (21) iz Slovenije, student poslovanja i menadžmenta, podijelio je kako je odlučio koristiti svoje osobne profile na društvenim mrežama za naviještanje Evanđelja, umjesto za osobnu korist. Bahun objašnjava da sadržaj temelji na “biblijskim redcima koji su mu pomogli ili ga ohrabrili”, jer vjeruje da će isti redci odjeknuti među mladima na društvenim mrežama. Dobio je pozitivne povratne informacije, uključujući komentare da su njegovi videi “odgovor na molitvu”.
Elisa Ghiuzan iz Italije, koja je nedavno završila teološki studij na Sveučilištu Villa Aurora, odlučila je koristiti društvene mreže za dijeljenje Evanđelja. Nakon što je osjetila poziv na tu službu, počela je čitati knjige poput The Gospel According to TikTok, kako bi naučila najbolji način za komunikaciju s mladima. “Ne mogu očekivati da me ljudi razumiju ako koristim jezik koji ne govore”, izjavila je, opisujući kako je razvila istinski način komunikacije online.
Viktoriia Levina iz Ukrajine dobila je priznanje u odsutnosti za svoj projekt dječjih knjiga, jer nije mogla prisustvovati ovogodišnjim sastancima GAiN Europe.
Erik Hook, animator i producent videoigara iz Španjolske, predstavio je svoj projekt. Hook je osnivač tvrtke 3:16, koja proizvodi animacije i videoigre s ciljem podrške kršćanskih inicijativa. Trenutno radi na 3D animiranim filmovima za djecu, uključujući priču temeljenu na izviđačkom pokretu Universal Club i božićnu priču Crown of Life, čije su najave oduševile publiku.
Osnaživanje inovacija
“Inicijativa mladih kreativaca značajan je korak prema ključnom cilju: uključivanju članova crkve u digitalnu misiju”, rekao je Paulo Macedo, direktor komunikacija EUD-a. “Ti digitalni urođenici pokazali su kreativnost i širinu svoje misije na djelu”, zaključio je.
“Znate što volim kod te skupine digitalnih misionara?” upitao je David Neal, direktor komunikacija TED-a. “Ovo troje: Prvo, imaju srce za Evanđelje. Drugo, koriste maštu za povezivanje s ljudima. Treće, potpuno razumiju da se povežemo s ljudima samo kad govorimo njihovim jezikom!”
Kao što su ti mladi digitalni misionari pokazali na pozornici, poruka Evanđelja može dotaknuti srca na načine koji donose promjene, kad su kreativnost i hrabrost dobrodošli, a inkluzivnost se promiče ciljano i promišljeno.
Vanesa Pizzuto/TED News
Photos: Adventist Media Exchange, Nikolay Stoykov and Tor Tjeransen